Gittikce huysuz biri oldum ve tam bir av delisi oldum,Rahatlamak için neler yaptım



"için kişiliğimin kötü yönü daha .da kötüleşti. Her şeye kızıyor­ dum. Çocukların ekmek çalmak için mutfağın çevresinde dönen­ diklerini görsem, avluda tavuklar şamata yapsa, mısır tarlalarını kırlangıçlar bassa tepem atıyordu. Huysuzluğum kendi canımı sı­ kar olunca, kendi kendimden rahatsız olmaya başladığımda, çı­ kıp ava gidiyordum. Tan atmazdan çok önce kalkıp tüfeğimi omuzuma vuruyor, yanımda av torbam ve av köpeğimle yola çı­ kıyordum. Karanlıkta at sürmeyi seviyordum, o erken saatlerin serinliği, gölgeler içindeki uzun bekleyişler, sessizlik, barut ve kan kokusu, silahın omuzuma doğru tepişi, vurulan hayvanın de­ belenerek yere düşmesi hoşuma gidiyordu. Bütün bunlar yatıştı­ rıyordu beni. Torbamda dört zavallı tavşan, pişirilemeyecek ka­ dar delik deşik birkaç keklikle, yorgunluktan yarı ölü, çamur içinde dönüp geldiğim zaman mutlu olduğumu, rahatladığımı duyumsuyordum. Şimdi ne zaman o günleri düşünsem büyük bir üzgüye kapı­ lıyorum. Ömrüm pek hızlı gelip geçti. Her şeyi yenibaştan ala­ cak olsam yinelemeyeceğim birkaç yanlış var, ama genelde hiçbir şeyden pişman değilim. Evet, iyi bir patr6n'dum doğrusu, hiç kuşku yok bundan." (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,

Yorum Gönder

0 Yorumlar