Darbe sonrasinda muhafazakarlar kadınların pantolon giydikleri de pantolonları yırtıyor erkeklerin sakal bırakmalarını istemiyor her gün tras olmalarını istiyordu



vitrinlerde boy göstermişlerdi. Blanca yığın yığın piliç gördü; fiyatlar serbest bırakılmış olduğundan üç katına çıkmış olmasına karşın İstediği kadar satın alabildi. Birçok insanların piliçlere ömürlerinde hiç görmemişler gibi baktıkları halde almadıklarını çünkü güçlerinin yetmediğini gördü. Üç gün sonra çürüyen et kokusu kentteki bütün dükkanlara sinmişti. Sokaklarda tedirgin ve ürkek devriye gezen askerler hükü­ metin yenilgisini istemiş olan birçok kişilerce alkışlanıyordu. Bu kişilerden kimileri şu son günlerin şiddet olaylarından cesaret buldukları için yolda rastladıkları bütün uzun saçlı, sakallı -is­ yancı bir ruhun şaşmaz belirtilerierkekleri ve pantolon giymiş kadınları durduruyor, kendilerini nizam, ahlak ve namus kural­ larını uygulamakla yükümlü buldukları için pantolonla,rı şahrem şahrem doğruyorlardı. Yeni yetkililer bu gibi eylemlerle ilişkileri olmadığını, sakal ya da kadın pantolonu kesmek için kimseye . emir vermediklerini, büyük bir olasılıkla bunun silahlı kuvvetle­ ri küçük düşürmek için asker kılığına girmiş Komünistlerin işi olduğunu söylüyorlardı. Sakal ve pantolon yasaklanmış değildi, gene de erkeklerin tıraş olup saçlarını kısa kesmelerini, kadınla­ rın da elbise giymelerini yeğlerlerdi, doğallıkla! Başkanın öldüğüne ilişkin bir haber ortalığa yayıldı ve onun intihar etmiş olduğunu ileri süren resmi yoruma kimse inanma­ dı. * * * Ortalık biraz yatışsın diye bekledim. Askeri Pronunciami­ ento' dan üç gün sonra Kongrenin resmi arabasıyla Savunma Ba­ kanlığının yolunu tuttum. Yeni hükümette rol almam için kim­ senin beni çağırmaya gelmediğine şaşmıştım. Marksistlerin baş düşmanının ben olduğumu, Komünist dikkatörlüğe ilk karşı çı­ kanın, ülkeyi Sol'un pençesine düşmekten ancak ordunun kurta­ rabileceğini ele güne karşı söylemeyi ilk göze alanın ben olduğu­ mu herkes bilir. Üstüne üstlük ordunun yüksek komuta katıyla hemen hemen bütün bağlantıları da ben kurmuştum. Gringolar­ la temasa orası geçmiş, silah satın almak için benim adımla para­ mı kullanmıştı. Kısacası bu işte benim yatırımım herkesinkinden 380" (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,

Yorum Gönder

0 Yorumlar