Sana göre kumaşım elbisem yok bilirsin benim müşteriler esnaf ve köylü kesimden



"- Hiç bakma Zülfikar Bey, dedi, sana göre kumaşım yok! Benim müşterilerim bilirsin hep esnaf ile köylü ... 

Zülfikar kumaşiara göz gezdirdi: 
- Bana da kırda bayırda giyecek iki kışlık yelek lazım ...
 - Olanlar hep daha önce gördüklerin ...
 - Biliyorum ... Biri koyu kahverengi öbürü siyah el dokusu iki şayak topunu işaret etti: 
- Bir bundan biri de bundan iki komitaci yeleği dik bana! 
- Acele mi? 
- Ne zaman elin boş kalırsa." 
-Yarından sonra öğleye veririm. 

Zülfikar'ın ölçüleri vardı Halit'te. Yine de ölçü aldı. Yeleğin modelini kağıda çizdi:
 - Ön boyuna kadar kapalı, sol omuzdan bele kadar yandan ilik­li, üstte iki yanda iki gömme cep, altta ön kuşak bölme bölme cep­li, doğru anlamış mıyım? Zülfikar başıyla onayladı.
 Bakışları yine ratlardaydı: 

- Bir de külot pantolon diktireceğiın ... 
- Öyleyse bana bir dakika izin, komşu manifaturacı da çok güzel bir pantolonluk var, alıp geleyim.
 - 'Yorulma, olanlardan seçeriz.
 - Olmaz! Ben de o ayar kumaş yok! Halit çıktı.

 Zülfikar Bey, Halit'e diktirdiklerini hep dükkanın­daki kumaşlardan seçer, daha çok para bırakmayı düşünürdü. Ço­ğunlukla üç beş kez giydikten sonra, lsmail'e, Cafer'e, çiftliklerin­de çalışan adamlarına dağıtırdı diktirdiği yelekleri, pantolonları.

 Halit, elinde kendinden ince fitilii dokunmuş bej rengi bir kumaşla geldi. Kumaşın ucunu Zülfikar Bey' e uzattı:

 - İngiliz malı. Taş gibi kumaş. tut, avucunda yoğur. buruştu­ramazsın! .. Zülfikar yokladı kumaşı: 

- Haklısın." (Necati Cumalı Viran Dağlar Makedonya)

Türkçe,Necati Cumalı, Viran Dağlar, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli, Makedonya,

Yorum Gönder

0 Yorumlar