BİLGİSAYAR ÇAĞINDA YAŞAMAK

Konu : Günümüz bilginin hızla paylaşıldığı ve üretildiği bir zaman dilimi halini almıştır . Bu konuda özellikle internet ağının etkisi büyüktür . Bilgi çağında bilgisayar bilmek bir ihtiyaç halini almıştır . Bilgisayar teknolojileri de hızla değişmekte ve artık farenin parmakla idare edildiği bilgisayarlara bile rastlamaktayız . Bu çağda bilgisayar bilmek bir gereksinimden öte bir zorunluluk durumuna erişmiştir . Bilgisayarlarla tanışmak ise bir zaman işidir .

BİLGİSAYAR ÇAĞINDA YAŞAMAK

Günümüz dünyası … Bilgiye ulaşmak zamanla ölçülüyor . Artık bilgiler parmaklarımızın ucunda … Bilgisayar teknolojileri sayesinde zaman minimuma indirgenmekte . Zamanla yarışan bilgi teknolojileri büyük kütüphanelerdeki bilgilerin yerini almış durumda . Büyük kütüphanelerde bilgileri aramak tozlu raflarda oluyorken bilgisayar başında artık saniyelerle ölçülen bir anlayışa geçilmiş durumda .
Bilgi , bilen ile bilinen arasında kurulan nesnel tanım önermeleridir . Elimde yeşil bir kalem tutarken “ Bu kalem yeşildir . “ dersem bir bilgi önermesi üretmiş olurum . Bunu “ Elimde yeşil bir kalem var . “ şeklinde de üretmem elbette mümkündür .
İnternet ağı … Esas çıkış nedeni savaş teknolojilerindeki haberleşme ihtiyacı iken günümüzde artık bir gereksinim halini almış bir durumda .
İnternet ağı olmasaydı bu gün için istediğimiz bilgiye kısa yoldan ulaşamazdık . Bilgisayar bilmek işte bu noktada artık bir ihtiyaç durumuna erişti . Bilgisayar bilmek bilgisayarın donanımından tutun yazılımına kadar geniş bir yelpazeyi barındırıyor .
Son üretilen bilgisayarlar farenin parmakla idare edilebildiği bilgisayarlara dönüşmüş durumda . Dokunmatik denilen bir fare teknolojisi söz konusu .
Bilgisayarı tanımak bir zaman işidir . Ve bu bir zorunluluk halini almıştır . Ben şahsen bilgisayarla internet kafelerde tanıştım . 2004 ‘ te bir işletmenlik kursuna gittim . Orada 3 ay boyunca kurs gördüm . En lazım ofis programlarını gördüm orada .
Bilgisayarlar klavyeden de idare edilebiliyor . Örneğin “ Windows + M  “ tuş kombinasyonu masaüstünü elde etmemizi fare olmadan sağlıyor .
İnternet ile sohbet etmek için Java programı kullanılıyor . Java dünyada milyarlarca kullanıcısı olan bir program . Veya bir yazılım .
Bilgisayarlarla haşır neşir olurken ben de bilgisayardan bir şeyler kaptım . Antivirüs yazılımlarıyla başım dertteydi ve de ben de bilgisayara format atmaktan neredeyse kaşarlandım yani .
Klavyede tuşları bilmek bazen işimizi çok kolaylaştırıyor . Örneğin “ Alt + Tab “ tuş kombinasyonuyla açık olan programlardan hangisini ekrana getireceğimize karar verebiliyoruz .
Ofis programlarından Excel ‘ de hücrelere veri girişi yapmak biraz sıkıcıdır . Ama o veriler bir tabloya dönüştü mü “ İşte ! “ dersiniz , “ İşte benim ortaya koyduğum tablo ! “ … Şahane , değil mi ? !
Bilgisayarlarla haşır neşir olurken siz de kendinize bir şeyler öğretebilirsiniz …
01 Şubat 2012 Çarşamba
Yazan : Tarık Tümlü adlı bir bilim okyanusu …
E – postam : dussunce@yahoo.com




Yorum Gönder

0 Yorumlar