Konu : İnsan kaynakları yönetiminde stratejik kararların önemi
İNSAN KAYNAKLARI ÖNEMSİZ DEĞİLDİR
· İnsan kaynakları yönetimiyle bir açılış yapalım diyorum . Kabul edenler el kaldırsın !!! :)) Tabii ki ben göremeyeceğim için fazla bir tepki gösteremiyorum .
· İnsan kaynakları yönetimi , insanı temel alan bir anlayışı anlatır . Klasik yönetim anlayışlarının aksine insan , sadece bir makine değildir . Yani sırf üreten bir varlık değildir insan . Duyguları , düşünceleri , inançları , tutumları olabilen bir varlıktır . Klasik yönetim anlayışlarını terk eden insan kaynakları yönetimi , işgören tatminini esas almayı tercih etmiştir .
· İşgören veya çalışan , insan kaynaklarında gerek ücret yönetimiyle gerekse güdüleme teorileriyle güdülenmek istenir . Bu , güdü ya da motiv denilen kavram şudur : İnsanın bir işe sevk edilmesi için kullanılan araçların somut etkisi .
· Güdülemek , insan kaynakları yöneticilerinin temel uğraş alanlarındandır . Çünkü çalışanlar eğer işten memnun olmazlarsa işi terk edebilir , iş sırasında kaytarabilir , amirlerini protesto edebilir , diğer çalışanlara olumsuz etkide bulunabilir , makinelere zarar verebilir . Yani işin verimini düşürebilecek her yola başvurabilir . Bu , psikolojik bir olgu olabilir . Yani işgörenin ailesiyle ilgili bir durum vardır veya işgörenin çevresinden aldığı olumsuz mesajlar yoğun olabilir . Mesela , “ Bu işi bırak , bak şu sektör daha çok para veriyor , oraya geç . “ denilebilir . Böyle bir durum herhalde işletme için parlak sonuçlar doğurmayacaktır .
· İşletmenin başarısında insan kaynakları yöneticisinin işgörenlerle ve yönetimle kurduğu iletişim önemli ve gereklidir . Çünkü başarılı bir işgörenin ödüllendirilmesi için İKY yetkilisinin yönetime baş vurması gerekecektir . Veya çalışanın ailevi durumu dolayısıyla örneğin bir ölüm haberi varsa teselli edilmesi gerekebilir . Burada yönetim ve işgören arasında İKY yetkilisi , köprü durumunda olmalıdır .
· İnsan kaynakları yönetimi , işletmenin sahip olduğu bakış açısından etkilenmektedir . Yani önemsiz görülen bir İKY , başarılı olamayacaktır sonuçta ; öyle değil mi ? !
· İnsan kaynakları yönetiminin önemsiz görüldüğü bir işletmede ( Burada şunu eklemek isterim tabii ki küçük bir işletmede İKY için bütçe olmayabilir . Bu da doğal olarak İKY ‘ nin o işletmede olmamasına neden olacaktır . ) işgörenlerin verimsiz çalışması ve müşteri memnuniyetinin olmaması da büyük olasılıkla meydana gelebilecek durumlardır .
· İnsan , değerlidir . Duygularıyla , hatta tutkularıyla insan bir bireydir . İKY , işletme için işgören memnuniyetinin ve iş veriminin artmasında bu bakımlardan son derece önemli bir çalışma sahasıdır .
23.12.2008 20:21:04
E – postam : dussunce@yahoo.com
Yazan : Tarık Tümlü ‘ nün lazer çıktısı .
0 Yorumlar