İNSAN KAYNAKLARI ÖNEMSİZ DEĞİLDİR

Konu : İnsan kaynakları yönetiminde stratejik kararların önemi

İNSAN KAYNAKLARI ÖNEMSİZ DEĞİLDİR


·        İnsan kaynakları yönetimiyle bir açılış yapalım diyorum . Kabul edenler el kaldırsın !!! :))  Tabii ki ben göremeyeceğim için fazla bir tepki gösteremiyorum .
·        İnsan kaynakları yönetimi , insanı temel alan bir anlayışı anlatır . Klasik yönetim anlayışlarının aksine insan , sadece bir makine değildir . Yani sırf üreten bir varlık değildir insan . Duyguları , düşünceleri , inançları , tutumları olabilen bir varlıktır . Klasik yönetim anlayışlarını terk eden insan kaynakları yönetimi , işgören tatminini esas almayı tercih etmiştir .
·        İşgören veya çalışan , insan kaynaklarında gerek ücret yönetimiyle gerekse güdüleme teorileriyle güdülenmek istenir . Bu , güdü ya da motiv denilen kavram şudur : İnsanın bir işe sevk edilmesi için kullanılan araçların somut etkisi .

·        Güdülemek , insan kaynakları yöneticilerinin temel uğraş alanlarındandır . Çünkü çalışanlar eğer işten memnun olmazlarsa işi terk edebilir , iş sırasında kaytarabilir , amirlerini protesto edebilir , diğer çalışanlara olumsuz etkide bulunabilir , makinelere zarar verebilir . Yani işin verimini düşürebilecek her yola başvurabilir . Bu , psikolojik bir olgu olabilir . Yani işgörenin ailesiyle ilgili bir durum vardır veya işgörenin çevresinden aldığı olumsuz mesajlar yoğun olabilir . Mesela , “ Bu işi bırak , bak şu sektör daha çok para veriyor , oraya geç . “  denilebilir . Böyle bir durum herhalde işletme için parlak sonuçlar doğurmayacaktır .
 ·        İnsan kaynakları yönetimi , insanın önemsendiği bir anlayıştır . Mesela emeklilik durumları iyileştirilmeye çalışılabilir . Veya saat ücretleri yükseltilebilir . İşgörenler için molalar uzatılabilir . Molalarda işgörenlerin etkin olduğu çalışmalar yapılabilir . İşte insan kaynakları yöneticisi , bu ve benzeri işlerin yürütülmesiyle ilgilenmektedir .
·        İşletmenin başarısında insan kaynakları yöneticisinin işgörenlerle ve yönetimle kurduğu iletişim önemli ve gereklidir . Çünkü başarılı bir işgörenin ödüllendirilmesi için İKY yetkilisinin yönetime baş vurması gerekecektir . Veya çalışanın ailevi durumu dolayısıyla örneğin bir ölüm haberi varsa teselli edilmesi gerekebilir . Burada yönetim ve işgören arasında İKY yetkilisi , köprü durumunda olmalıdır .
·        İnsan kaynakları yönetimi , işletmenin sahip olduğu bakış açısından etkilenmektedir . Yani önemsiz görülen bir İKY , başarılı olamayacaktır sonuçta ; öyle değil mi ? !
·        İnsan kaynakları yönetiminin önemsiz görüldüğü bir işletmede ( Burada şunu eklemek isterim tabii ki küçük bir işletmede İKY için bütçe olmayabilir . Bu da doğal olarak İKY nin o işletmede olmamasına neden olacaktır . ) işgörenlerin verimsiz çalışması ve müşteri memnuniyetinin olmaması da büyük olasılıkla meydana gelebilecek durumlardır .
·        İnsan , değerlidir . Duygularıyla , hatta tutkularıyla insan bir bireydir . İKY , işletme için işgören memnuniyetinin ve iş veriminin artmasında bu bakımlardan son derece önemli bir çalışma sahasıdır .

23.12.2008 20:21:04
E postam : dussunce@yahoo.com
Yazan : Tarık Tümlü nün lazer çıktısı .

Yorum Gönder

0 Yorumlar