Clara kente dönüyor ve tekrar konuşmamaya baslar



"Tres Marfas'la kent arasındaki yolculuk Clara'nın son gücü­ nü de tüketti. Onun her an daha solduğunu, göz altlarının çöktü­ ğünü, astımının azdığını görebiliyordum. İlkin atların sonra tre­ nin sarsıntısı, yolların tozu derken, zaten midesi de bulanmak için fırsat aradığından, gözlerimin önünde canlılığını yitirip gidi­ yordu. Ona yardım etmek için pek bir yapabileceğim yoktu, çünkü Clara rahatsızlandığı zaman kimsenin kendisiyle konuş­ masını istemezdi. İstasyona indiğimizde onu tutmak zorunda kaldım, çünkü bacaklarında güç-kuvvet kalmamıştı. "Havalanacağım, galiba," dedi. "Burada olmaz!" diye bağırmışım. Onun, istasyondaki yol­ cuların tepesinde uçtuğunu görür gibi olarak dehşete kapılmış­ tım. Ne var ki o bedensel olarak havalanmaktan söz etmiyordu. Gebeliğin ağırlığıyla rahatsızlığını ve iliklerine işlemeye başlamış olan derin yorgunluğu geride bırakarak başka bir düzeye yüksel­ mek istediğini söylemek istiyordu. Nitekim gene o uzun, suskun dönemlerinden birine girdi. Bunun üç dört ay sürdüğünü sanıyo­ rum. Clara tıpkı dilsiz yıllarındaki gibi o küçük kara tahtasını kullanıyordu gene. Bu kez kaygılanmadım, çünkü Blanca'nın do­ ğumundan sonra nasıl normale döndüyse gene öyle olacağına İnanıyordum. Hem zaten susmanın, Dr. Cuevas'ın dediği gibi ruhsal bir hastalık değil de karımın en son sığınağı olduğunu anlamıştım." (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,


Yorum Gönder

0 Yorumlar