Genelevde Esteban ve eski arkadaşı Transito yüz yüze gelir ve selamlasirlar



"Ben, "Transito Soto'yla konuşmak İstiyorum," dedim. "Onun için geldim." "Üzgünüm, ama Madam özel kişileri kabul etmiyor. Yalnız­ ca tedarikçi firmalarla görüşüyor. "Benim onunla konuşmam şart! Senatör Trueba'nın geldiği­ ni söyleyin. Beni tanır." Kadın, "Dedim size, kimseyi kabul etmiyor," diyerek kolla­ rını kavuşturdu. Bastonumu elime aldığım gibi, Transito Soto on dakika için­ de bizzat gelmezse bütün pencereleri, bu Pandora kutusunun içindeki her şeyi kırıp geçireceğimi söyledim. Üniformalı kadın korkudan geri sıçradı, caminin kapısını açınca kendimi Elhamra Sarayının ucuz bir kopyasının içinde buldum. Taklit Acem halı­ larıyla döşeli çini bir merdiven tavanı kubbeli, altı köşeli bir oda­ ya iniyordu. Burada, ömründe Arap haremi görmemiş olan biri­ nin, "Böyle bir yerde bulunması gerek," diye düşüneceği şeyler dizelenmişti: damıska şilteler, billur buhurdanlıklar, çıngıraklar ve bir şark pazarında bulunabilecek her türlü incik boncuk. Kur­ nazca yerleştirilmiş aynalarda sonsuza dek yansıyan sütunların arasından oda büyüklüğünde mavi mozayik bir banyo küveti ve içinde inek yıkanacak, ya da konumuza daha uygun olarak, iki sevgilinin oyn�abilecekleri büyüklükte bir havuz gördüm. Bun­ ların benim anımsadığım Christopher Columbus'la hiçbir ilişkisi yoktu. Yuvarlak karyolanın üstüne zar zor iliştim; birden son derece büyük bir yorgunluğa kapılmıştım. Kemiklerim sızlıyor­ du. Başımı kaldırınca tavandaki ayna imgemi geri yolladı bana: ihtiyar, kavruk bir gövde, bir Tevrat büyüğünün hüzünlü, acı çizgili, kırış kırış yüzü, o beyaz saç yelesinden arta kalmış ne var­ sa. "Zaman nasıl da geçmiş!" diye İç geçirdim. Transito Soto kapıya vurmadan içeri girdi. Beni her zamanki gibi, "Sizi gördüğüme sevindim, patron," diyerek selamladı. Narin, ortayaşlı bir kadın olmuştu, saçı topuzlu, siyah yün elbisesinin yakasında iki dizi yalın inciyle şahane ve dingin. Bir kerhane sahibinden çok konser piyanistine benziyordu. Onunla bir zamanlar tanıdığım, hani göbek çukurunun çevresinde yılan" (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,

Yorum Gönder

0 Yorumlar