Zülfikar Bey nereye gitti acaba? Biri kör karanlikta kurşun sıkmasın sakin



"Zülfikar Bey' e benzer başka bir adam? Sen gördün mü Makedon­ ya'da ona benzer başka birini de böyle söylersin? Yakup Ağa sözünü gelir alır gibi: - Haklısın, dedi, nerede gördün? - Bogradeç yolunda! Tarladan dönerdim, şoseden ayrıldım Biliste 'ye saptım, yüz adım attım atmadı m, sanki bir soluk duy­ dum arkamda. Döndüm baktım; kır atı üstünde o! Atı iki yana oy­ nar altında, kişner, soluğu bana kadar gelir bayırdan! Biliste'ye sa­ na konuk gelir sandım, seslcnecektiın, baktım yol üstündeki çeş­ menin başında atından indi, vazgcçtim. -Ne zaman gördün? - Dedim ya tarladan dönerdim, bir çeyrek ya oldu ya olmadı ! Biliste'nin gerisinde küçük l:lir bayır yükselir. Bayır çamlıktır. Yakup Ağa'nın yel değinneni çamlığı geçince tepede kalır. Göl kı­ yısındaki evine çok çok yedi sekiz yüz adım çeker. Boğradeç şose­ sinde, Biliste 'ye ayrılan toprak yoldan az ilerde bir keçiyoluna sa­ pınca kestirmeden değirmenc varılır. Karısı, yetişkin iki kızı vardı evde. Her gelişinde önce değirmene uğramadan kapısını çalmazdı Zülfikar Bey. Değirmen kapalı olduğuna göre atının o kıvrak yürü­ yüşüyle, on beş dakikada, Şaban 'dan önce kapısında olması gere­ kirdi. Neden gecikiyordu? Evine beş ön dakikalık yolu kalmışken çeşmenin ba�ında neden durmuştu? Atını evlerinin kuyusundan sulayabilirlerdi ... - Belki başka bir yere gitmiştir? -Nereye gider bu gece karanhğında? Maazallah biri bir kurşun sıkacak olsa kurduğu pusudan? .. Çeşmeden bir çeyrek uzakta Sovlan bucağı vardı. - Sovlan'a belki? - Sovlanlılar Hıristiyan. - Hıristiyanlar arasında da dostu, seveni çoktur onun! .. Şaban'ın diyecek sözü kalmamıştı: - Ben sana haber vereyim dedimdi, gerisini bilemem. - lyi ettin!" (Necati Cumalı Viran Dağlar Makedonya)

Türkçe,Necati Cumalı, Viran Dağlar, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli, Makedonya,


Yorum Gönder

0 Yorumlar