AÇIK ÖĞRETİM YARARLI MI ?

Konu : Açık öğretim , Türkiye ‘ ye 1983 yılında girmiştir . Anadolu Üniversitesi ‘ nin bu konudaki çabaları , Türkiye ‘ de 1980 – 1990 ‘ lı yıllardaki açıköğretimle ilgili ön yargıları kaldırmış ve kamuoyunun bu olguyu benimsemesini sağlamıştır .
AÇIK ÖĞRETİM YARARLI MI ?


Öncelikle şunu söylemem gerekir ki Türkiye ‘ de eğitim sorunu yıllardır devam etmektedir . Eğitim alma seviyesinin yükselmesi dolayısıyla üniversiteler önündeki yığınlar artmış ve de 1999 ‘ dan itibaren ÖSS sınavı , gittikçe ilerleyen bir biçimde daha zor bir yapıya getirilmiştir .
Burada şunu ekleyeyim ; elbette eğitim sisteminde 2005 ‘ ten itibaren yeni bir müfredat uygulamaya konulmuş ve eğitim konusunda bir gelişme çizgisine ulaşılmaya başlanmıştır .
Özel eğitimin Türkiye ‘ deki eğitimi ticarileştirmiş olması sonucunda bu konuda imkansızlık yaşayanların fırsat eşitliğine sahip olamamaları durumu ortaya çıkmıştır .
Açık öğretim de işte bu noktada maliyetinin az olması ve daha rahat bir eğitim şekli olması bakımından tercih edilmesi söz konusu olan bir eğitim şekli haline gelmiştir .
Açık öğretimin Türkiye ‘ de kanıksanması süreci 1990 ‘ lı yılların içerisinde gerçekleşmiştir . 2000 ‘ li yıllarda artık açık öğretim hakkında herhangi bir ön yargı kalmamıştır .

1983 yılında açık öğretim bir ilk olarak Türkiye ‘ de başladı . Ardından gelen yıllarda açık öğretim zihinlerde bir  “ Acaba ? “ sorusu oluşturmuştur . Çünkü eğitimin sınıf ortamında yapılması alışkanlığı açık öğretimin kuşkuyla karşılanması sonucunu getirmiştir .
Anadolu Üniversitesi gerek alt yapısıyla gerekse dersleri hazırlayanların bilgisel yeterlilikleri ile kendisini ileri bir seviyede tutmasını bilmiştir .
Türkiye ‘ de üniversite alt yapısının tamamlanamamış olması sonucunda açık öğretim binlerce öğrencilik bazı bölümlerdeki eğitimden daha kaliteli olarak görülebilecek bir eğitim şekli olmayı başarmıştır .
Benim görüşüm şudur ki Türkiye ‘ de açık öğretim daha yaygın hale gelmeli ve bu konuda ciddi bir alt yapının kurulması sağlanmalıdır .
Bu arada konuyla ilgili ufak bir olaydan bahsetmek isterim : Benny Hill Show ( Beni Hil Şov ) ‘ un bir bölümünde seyretmiştim . Bayanların giydiği tişörtlerin bir tanesinde açılmış bir delik vardı ve bu tişörtün üstünde şöyle yazıyordu : Open University J)) Yani açık öğretim üniversitesi … Türkiye ‘ nin bazı konulardaki eksikliklerini bu ufak olay yeteri kadar anlatıyor sanırım .

05.08.2008 22:24
E – postam : dussunce@yahoo.com 

Yazan : Tarık Tümlü ile ilgili bir şahıs .

Yorum Gönder

0 Yorumlar