Açıköğretim ve devrim kavramı

Açıköğretim ve devrim kavramı
Prof. Dr. Ahmet Mumcu
Diyor ki
Ben inkılap tarihi video1 ‘ i yeniden seyrettim . Bu gün bile birçok şeyi anlatıyordu bu video .
Hakikaten bu profesör güzel anlatıyor . İnkılap veya devrim kavramını anlatıyor .
Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi ‘ nde öğretim üyeliği yaptım diyordu ve 6 bin kişilik korkunç öğrenci yığınlarıyla karşı karşıya olduklarını söylüyordu .
Video çekildiği sırada 70 üniversite vardı .
Açıköğretim yoluyla eğitiminizi devam ettirdiğiniz için teşekkürler .
Bu ne izzet ne ikram …
1983 ‘ te kurulan bir sistem açıköğretim .
Daha öncesinde Milli Eğitim Bakanlığı başarısız bir girişimde bulundu .
2010 yılında bir ön yargı yok açık öğretimle ilgili .
Derslerinizi günü gününe çalışınız …
Her dersiniz bir üniteden oluşuyor .
Profesörümüzün tavsiyesi
İnkılap tarihi
İsmi
Neyi anlatıyor ? …
İnkılabın tarihini öğrenelim sonra Atatürk ilkeleri …
Devrim ile ihtilal karışıyor .
İhtilal , devrimin ön safhasıdır .
Bir devlette donmalar başladıysa
Bu düşünce birikimi
İhtilal getirir .
Fransız ihtilali …
Orada halk sınıfları arasında eşitsizlikler vardı .
Basiretsiz krallar da işe girince …
Ulus devlet ilkesini getiren
Fransız devrimi oldu .
Devletler normal ilerliyorsa
Ekonomik olarak da işler normalse
O devlette evrim vardır .
Bizim devrimimizin en önemli özelliği
Dış düşmanlara karşı bir savaş , Osmanlı ‘ ya karşı bir savaş .
Sonra 1938 ‘ e kadar devam eden
Türk inkılabı …
Bu videoların özelliği profesöre göre
Eksiklerin tamamlanmasıymış .
Kitaplardaki aynı şeyi videolarda çıkıp anlatmak
Doğru değilmiş ….

24.10.2010 20:55
Yazan : Tarık Tümlü
E – posta : dussunce@yahoo.com


Yorum Gönder

0 Yorumlar