DÖRTGENLERİN AHI VARDIR !!!

DÖRTGENLERİN AHI VARDIR !!!

Dörtgen , nedir ki ?
Dört köşesi ,
Dört kenarı ,
Dört iç açısı ,
İki köşegeni ,
İç açıları toplamı 360 derece olan
Şekildir işte o !!!
Ama siz inanmayın bana
Kendiniz de düşünün
Hiç dört köşesi olan bir şekil
Dörtgen olur mu bir düşünün ...
Ben inanıyorum buna
Ama siz bana inanmayın
Kendiniz de araştırın
Sevinin , sevindirin !
Hayat böyledir işte !!!
Dörtgenin şekli başkadır !!!
Hele bir paralelkenar görürseniz
Hiç şaşırmayın ...
Dikdörtgenin eğrilmiş halidir diyebilirsiniz mesela .
Ama siz bana inanmayın
Kendiniz de bakın , anlayın
Kare nedir diyenlere !!!
Her kenarı birbirine eşit bir dörtgen çizin
İç açılarının her birini de dik açı yapın
İşte size bir kare !
Ama siz bana inanmayın
Kendiniz de ekleyin
Bir dikdörtgenin iç açıları toplamı da
360 derecedir
Her iç açısı da 90 derecedir
Paralelkenarda durum farklıdır
Birbirine komşu iki iç açının toplamı
180 derecedir
Ama siz bana inanmayın
Kendiniz de tarayın
Her yüzeyi kare olan hacimsel şekle
Ne denir ?
Küp denir
Ama siz bana inanmayın
Kendiniz de inceleyin
Ya da bir noktadan eşit uzaklıktaki
Noktaların kümesine
Ne denir ?
Küre denir
Ama siz bana inanmayın
Kendiniz de yaşayın
Bir uzunluğu ,
Bir eni ,
Bir yüksekliği olan
Hacimsel şekle
Ne denir ?
Dikdörtgenler prizması denir
Ama siz bana inanmayın
Kendiniz de merak edin
Dörtgenlerin hayattaki yeri konusunda
Bilgi almak için
Çevrenize bakın
Kendi hayatınızdan
Canlı örnekler göreceksiniz
Ama siz bana inanmayın
Kendiniz de düşünüp tartın
Şimdi bana inanın
Dörtgenlerin gücü kendi beyninizde saklıdır
Kendi bilgi dağarcığınızı oluşturun
Dörtgenlerin etkisini mutlaka fark edeceksiniz

02 Mayıs 2007 Çarşamba 06:23:20

E - postam : dussunce@yahoo.com


Yazan : Tarık adlı bir gezgin .

Yorum Gönder

0 Yorumlar