MİLLİYETÇİLİKLE YAŞANIR MI ?

Konu : Atatürk milliyetçiliği , etnik veya ırkçı bir anlam taşımaz . Bütün anayasalarımızda bu olgu var olmuştur . Milliyetçilik ile anlaşılması gereken , bir ulus oluşturabilme düşüncesidir . Atatürk milliyetçiliği de zaten uluslaşabilme adına ortaya konulmuş bir ilkedir . Ulus devlet olmak demek , aynı ruha sahip bir toplum ve devlet olmak demektir . Bunu anlatan örnekler cumhuriyet tarihimizde mevcuttur .

MİLLİYETÇİLİKLE YAŞANIR MI ?



Milliyetçilik !!! Güzel ama yetersiz … Ne demek bu şimdi ? !
Bu memlekette yaşayan ama Türk olmadığını iddia eden kişiler için söylüyorum . Yunanistan da olsaydınız acaba Rus olduğunuzu mu iddia edecektiniz ? Hangi ülke vatandaşıysanız o ülkenin milletindenim diyecektiniz . Almanya da olsaydınız “ Ben Almanım . “ diyecektiniz . Size ırkınızı sorarlarsa o zaman tabii ki “ Kürdüm ” veya “ Çerkezim “ diyebilirsiniz . Ama hangi millet içerisinde yaşadığınızı soranlara da aynı şekilde “ Türk vatandaşıyım . “ veya “ Türküm . “ demeniz gerekecektir .

Atatürk milliyetçiliği , bu ülkede yaşayan herkesin ulus olarak Türk ulusundan olduğunu söylemektedir . Sizin ırkınızla uğraşan bir insan var mı acaba ? Mesela ben Tatarım . Tatar olduğumu rahatça söylüyorum . Ama vatandaşlığım Türk olmakla ilgilidir . Ben Tatar olarak ABD de yaşasaydım vatandaşlığım için Amerikan vatandaşlığı diyecektim . Yani ırkçı bir tutum yok Türkiye de . Suudi Arabistan da yaşayan kişi de “ Ben Suud um . “ diyecektir . Bunu söylemiş olmanın neresi kötü olabilir acaba ?
Bakın arkadaşlar … Bir millet ya da ulus olmak demek aynı kaderi paylaşmak demektir . Bu gün bütün dünya bunu yaşıyor . Dini anlamda bir ümmet olmak birleştirici bir anlam taşıyabilir ama bir toplum olmak için bu gün ümmet olmak değil millet ya da ulus olma düşüncesi var dünyada . Bunun dışında mesela Kürtler de aynı dili ve soyu paylaşıyorlar . Fakat birbirine karşı bağlılık duymayan insanlar millet olamazlar . Ne demek bu ? Yani mesela bu gün Irak ta Kürt liderler var . Ama hiçbiri birbiriyle anlaşma ve geçinme yolunu benimsemiyor . Düşünün . Aynı hedefe bağlanamayan ve birbirine düşmanlık besleyen insanlar bir devlet ve ulus olabilirler mi ?  Arkadaşlar … Burada Kürt ya da Türk ırkı diye bir şey söylemedim . Yani ırk ayrımı , insanları hor görme adına hiçbir şey söylemedim . Söylediğim sadece şudur ; bir devlet ve millet olmak aynı kadere inanmış ve birlik olmuş insanların eseri olabilir ancak . Birbirimize düşmanlık besleyerek aynı kaderi paylaşabilir miyiz ki ? !
Şunu da söylemek istiyorum ; Atatürk milliyetçiliği ilk anayasamızdan beri vardır . Cumhuriyetimizin ilk anayasası olan 1924 anayasasından beri bu ilke anlamını korumuştur .
Unutmamamız gerekiyor ; elimize silah alıp birbirimizi öldürmeye teşebbüs ederek ulus olamayız . Onun için önce insan olduğumuzun sonra da bu ülkenin bir bireyi olduğumuzun bilincinde olmalıyız  .

02.09.2008 02:15
E posta : dussunce@yahoo.com 
Yazan : Tarık Tümlü nün kendisi .

Yorum Gönder

0 Yorumlar