Temerrüde girmenin şartları nelerdir ?

HUKUKA GİRİŞ YARDIMI ( 1 )

Konu 2 : Temerrüde girmenin şartları nelerdir ?

TEMERRÜT İLE BAŞBAŞA !!!


Temerrüt ile başladı hikayemiz … O gün bu gündür temerrütteyim .
Temerrüdü tanımlamıştım ben …
Temerrütsüz bir hayat olmaz mı acaba ?
Yahu ne diyorum ben ?
Bir borç zamanında ödenmiyorsa ve borçlu , ihtar ediliyorsa işte o zaman borçlu temerrüde girmiş demektir .

Burada şunu belirtmek istiyorum : Bir borcun ödenmesi için belirli bir zaman olmalıdır . Borcun niteliğine göre o borcu ister taksitle ister peşin ödemiş olalım o borcun vadesi gelmiş olmalıdır . Mesela elektrik borcunu , günü gelmeden almıyorlar şu anda . Yani borcun ödeme zamanı gelmeli . Peki ne zaman ödenecek borçlar ? Aksine bir hüküm yoksa hemen ödenmelidir . Ama sonradan ödeme konusunda anlaşılmışsa o zaman o ödeme tarihi geçerli olacaktır .
 Borcun ödenme zamanına eski tabirle ifa zamanıdenmektedir .
Borcun günü gelmiş olabilir ama bu da temerrüt için yeter koşul değildir .
Peki ne lazım ? Şu lazım : İhtar
Daha önce açıkladım ihtarı . İhtarı sözlü ya da yazılı yapmak alacaklıya kalmıştır . Fakat yazılı yapmak ispat gerektiren hallerde söz konusu olabilmektedir .
Bakın temerrüdün şartları nelerdir konusunu işliyorum . Ve bu şartları az ve öz olarak anlatmış bulunuyorum .
Burada ekleyeceğim şeyler olacak … Öncelikle şunu söyleyeyim ; alacaklı , borcu isteme yetkisi olan kişidir . Borçlu ise borcunu yerine getirmesi gereken kişidir . Aradaki borç ilişkisinin konusu bir hareket biçimidir ve buna , daha önceki yazımda söylemiştim , edim denir . Burada şunu söyleyeyim ; edimin konusu : yapmak , yapmamak ve vermektir .
Vermek borcu , mesela para borcu olarak söylenebilir . Yapmak borcuna örnek : işçinin iş taahhüdünü yerine getirmesi … Yapmamak borcuna örnek : rekabet yapmamak …
Borcun konusu ne ise onu yerine getirmeye de ifa denir .
Borçlu olan kişi temerrüt halinde sözleşmenin geçerli olduğu ödeme zamanını aşmış ve alacaklı tarafından uyarılmış durumdadır .
Bu bakımdan borcunuzu zamanında ödeyin derim ben . Temerrüdün sonuçlarıyla ilgili gerekli bilgileri daha sonra işleyeceğim .

15 Ekim 2008 Çarşamba
E postam : dussunce@yahoo.com
Yazan : Tarık Tümlü nün bizzat kendisi .

Yorum Gönder

0 Yorumlar