Çiftliği adam etmeye başlıyoruz



"İyi bir patron olmadığıma kimse inandıramaz beni. Tres Ma­ rfas'ı o çökmüş haliyle, bir de şimdi, örnek bir çiftlik durumun­ dayken gören herkes bana hak vermek zorundadır. İşte bu yüz­ den kız torunumun sınıf çatışması dediği teraneyi benimseyemi­ yorum. Çünkü işin aslını ararsanız o zavallı, yoksul köylüler bu­ gün, elli yıl öncekinden çok daha kötü durumdalar. Ben baba gi­ biydim onlara. Toprak reformu işleri herkes için berbat etti. Tres Marfas'ı sefillikten kurtarmak uğruna, Rosa'yla evlen­ mek için biriktirdiğim tüm parayı ve madendeki işçi başının tüm gönderdiklerini harcadım; gene de çiftliği kurtaran para olmadı, sıkı çalışma ve kurduğum düzen oldu. Tres Marfas'da yeni bir efendi olduğu, toprağı taşlardan temizlemek için katır kullandığı­ mız, tarlaları sürerek ekime hazırladığımız çevrede duyulmuştu. Çok geçmeden erkekler dönüp gelmeye, ırgatlık yapmak isteme­ ye başladılar, çünkü ödediğim ücret iyiydi, yemeklerini de veriyordum." (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,

Yorum Gönder

0 Yorumlar