Fransızlar Yunanlar ile birlikte casusları bulmak için Yunanlılara sorarlar ,Yunanlar suçlu suzsuz kimi sorarsa onu gotururlerdi.



Bizden birini mi yakaladılar? - Yakaladıkları, tutup götürdükleri çok adam var! Hangisi bizden hangisi değil ayıramam. Bilirsin, bizden olanı olmayanı tam tanımayız. Ben bir ucunda seni tanırım bizden, öbür ucunda mek­ tubu kimden alıp kime geri götürürsem oıiu. Sen de öyle ... Bu se­ fer boş geldim. İstanbul'dan gelen mektup kayıp. Fransızlar izimiz­ de benim anladığım. Bana kalırsa mektup Soroviç 'e ulaşamadan Selanik'te ele geçti. Sana'gelmiş mektup varsa, alıp götürsem, üs­ tümde kalır, verecek adamı yerinde ya bulurum ya bulamam. Daha ötesini sonna bana. Sendeki mektubu ya yak, yok et, ya götür geti­ rene geri ver. Fransızlar, Yunan jandarması ile birlikte girer köylere. Köy­ lerde oturan Yunanlılara sorarlar aradıklarını. Sorduklan Yunanlı, ama suçlu ama değil, kimi pannakla gösterirse onu alır götürürler! Nereye? Nereye götürdüklerini bir kendileri bir de AUah bilir; Nal­ bantköy'den Cavit'i, Aydos'tan Şükrü'yü Muralar'dan Salim'i al­ mışlar. Üçünden de gittiler gideli ses yok. Çalcılar'dan Nuri'yi al­ mışlar on gün önce, üç gün sonra, pabuçları elinde dönmüş geri. Ayak tabanlan şişmiş paralanmış, pabuç giyemezmiş. Etleri kabar­ mış, yüzü gözü şişler, morlar içinde. Belki içlerinde bizden olan var. Belki zorla, belki parayla söyleyeni çıkar. Sana diyeceğim şu: Diri ele geçersem, ölçmedim kendimi, bilemem nereye kadar da­ yanının, nerde çözülürüm. Kararımı verdim; çözülüp alnımda o kara leke ile yaşamaktansa, diri ele' geçmem! lnsanız, kendimizi nereye kadar ölçtükse oraya kadar tanırız. Diri ele geçmem dersem bilirim ki geçmem! Sen de bil. Üstünde gizli bir şey tutma. Başına bir şey gelir de sana gelip gittiğimi bildikleri için, benim yakalan­ dığımı, adını verdiğimi söylerlerse sakın kanma! Gördük hep bu­ güne kadar. Türlü yalan haber yayarlar bunlar. Yakalanmayanı ya­ kalandı, sağ kalanı vuruldu diye yayar, nasıl karşılayacaklarını gözlerler duyanların ... Yakup Ağa: - Boşuna söylüyorsun bunları, dedi ..." (Necati Cumalı Viran Dağlar Makedonya)

Türkçe,Necati Cumalı, Viran Dağlar, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli, Makedonya,

Yorum Gönder

0 Yorumlar