Hainlere ödül yok



Ağzıma tükürük doldu; ben çizmelerimin üstüne kusarken çocuk kayıtsızca gülümsüyordu. Eline çarparak, "Bırak şunları, itoğlu it!" diye bağırdım. Parmaklar yere düşerek talaş tozlarını kana buladı. Tüfeğimi aldım, bacaklarım titreyerek kapıya yürüdüm. Se­ rin akşam havasıyla başdöndüren çam kokusu yüzüme şamar gi­ bi inerek beni diriltti. Başka bir dünyadaydım; kendi davranışı­ mın şiddetinden şaşkına dönmüş, dehşete düşmüştüm. Pedro Tercero'nun kaçtığına şükrediyordum, çünkü biliyordum ki düş­ müş olsaydı ona baltamla vuracak, vuracaktım, öldürünceye, pa­ ralayıncaya, ufacık parçalara doğrayıncaya değin, gözlerinin orta­ sına kurşun sıkmaya kalkıştığım zamanki azimle. Herkesin benim için neler dediğini biliyorum. Birkaç adam öldürdüğümü söylüyorlar başka şeylerle birlikte. Birkaç köylüyü öldürmekle suçlarlar beni. Aslı yoktur. Olsaydı itiraf etmekten çekinmezdim, çünkü insanın benim yaşıma geldiği zaman böyle şeyleri söylemesinde bir tehlike yoktur. Benim de toprağa girme­ me çok bir zaman kalmadı. Kimseyi öldürmedim ben; buna en yakın geldiğim zaman, o baltayı kapıp da Pedro Tercero'nun üs­ tüne atladığım gün olmuştur. Eve döndüğümüzde gece olmuştu. Attan aşağı kayarak tera­ sa doğru yürüdüm. Yanımda gidip gelen küçük oğlanı unutmuş gitmiştim, çünkü dönüş yolculuğu boyunca tek laf etmemişti. Bu yüzden, kol yenimi çekeleyince şaşaladım. "Efendim, ödülü alabilir miyim artık?" diye sordu çocuk. Bir şamarla başımdan defettim onu. "Hainlere ödül yok!" diye hırladım. "Bu olanları başkalarına söylemeni de menediyorum zaten. Anladın mı?" Eve gidince dosdoğru içki dolabına yürüdüm. Brendi gırtla­ ğımı yaktı, bedenime biraz sıcaklık verdi. Sonra kanepeye uzan­ dım; soluğum hırıltılı çıkıyordu. Yüreğim hala küt küttü, başım da dönüyordu. Yanaklarımdan aşağı süzülen yaşları elimin ter­ siyle sildim. Dışarıda, Esteban Garda sürmelenmiş kapının önüne dikel­ mişti. Benim gibi o da hırsından ağlamaktaydı." (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,


Yorum Gönder

0 Yorumlar