Oğlan dayiya çeker. Goricya erkekleri hovarda insanlar



Dışarda bir kişi fazla olacağına içerde fazla olsun derler, beni de alırlar. Gidip halama haber veremedim,_sen ara, haber ver! .. " Rıza enişte bir kez daha sıvazlamış bıyıklannı: "Ya sen ne olacaksın?" · "Ben bakanm başımın çaresine!" ·"Geç bizde kal istersen?" "Florina'da kalamam! Florina'da olanları gördüm!" Birden üstü başı aklına gelmiş. Gazinoya gittiği giysileriyle kaçmasının kolay olmayacağını düşünmüş. "Bir iyilik yapmak istersen, bekley.eyim, git Mustafa'nın av pantolonu ile çizmelerini al getir bana. İbrahim eniştem aldıklarını görmesin!"· Esma halasının kocasıydı İbrahim eniştesi. Oğlunu içkiye, eğ­ lenceye alıştırdı diye sevmezdi Zülfikar'ı. Oğlan dayıya çeker der­ ler, Zülfikar'ın babası Rıza Bey Goriçkalıydı. Goriçka beyleri ho­ varda yaradılışlıydı. Mustafa'nın damarlarında Goriçka beylerinin kanı vardı. Az sonra Zülfikar, Rıza eniştenin getirdiği, Mustafa'nın av pantolonu, çizmeleriyle, nalbant Demirşah'ın kapısını çalmış. Flo­ rina'ya atta geldikçe, atını ahırında bırakır Demirşah'a nallatır, bol da bahşiş verinniş. "Florina'ya trenle geldim, trenle dönemem!" demiş, "Istasyon Fransızların elinde. Bana dokunmasalar bile tren ya kalkar ya kalkmaz! Çabuk bir at bul bana! İster emanet, ister kira!.." Demirşah, kısa bir kararsızlık geçirmiş ilkin, düşüneeli görünmüş. "Sat! Kaç para istersen söyle vereyim?" Kararsızlığını n nede nı çok başka D .. ıııirşah' ın! At isteyen Zülfikar Bey! Zülfikar Bey'e yaraşır bir at? .. Nereden bulacak o atı garip Demirşah! .. Zülfikar Bey'in alındığını anlamış: "Kim para ister bre koca Zülfikar Bcyim senden? Ne zaman para sözü çıktı sana ağzımdan? Gir. ahır senin, hangi atı beğenirsen," (Necati Cumalı Viran Dağlar Makedonya)

Türkçe,Necati Cumalı, Viran Dağlar, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli, Makedonya,

Yorum Gönder

0 Yorumlar