Oğlum olsaydı onunla karşılıklı sigara içmek hovardalik yapmak arkadaş olmak sohbet etmek isterdim



"Uzandı, sırtını okşadı Zülfikar'ın.
 - Sen nasılsın sigarayla? Zülfikar on altısında başlamıştı sigaraya. Ne diyeceğini kestiremiyordu. 
- Hiç görmedim seni sigara içerken? Saklaması, yalan söylemek olurdu: 
- Çok içmem!.. dedi. Celal Bey güldü
 - Ben aldırmam öyle şeye! On üçünde başladım sigaraya. Anamdan, babamdan gizli, içecek delik arardım, ahırda içerdim çoğu. Bir gün içerken babamın ahira geldiğini gördüm, söndüre­yim dedim, az kaldı ahıri yakacaktım! .. Güldü, o günü hatırladı:
 -.Rahmetli anladı, gördü dumanını, anlamazlıktan geldi. İç çekti: 
- Hiç anlamaz olur mu? O koca adam!.. Baktı mı insanın ci­ğerini görürdü! Evlat sevgisi işte! ..
 Sözünün başına döndü: 
 - Ben aldırmam öyle şeye. Oğlum olsa, karşımda otursun iç­sin isterdim. Kim oğlundan daha yakın arkadaş olur insana? .. Yir­misini doldurdun, kime söylersin sen, bir Goriçka Beyi, yirmisine gelecek, sigara içmeyecek, hovardalık etmeyecek! Kargalar güler adama! Canın istedi mi otur karşımda rahat rahat iç. Yelek cebinden başka bir tabaka çıkardı, açtı. Yanya bölünmemişti içindeki sigaralar. 
- Yakmak istersen, buyur!
 - Aç karnma içmem ... 
- O iyi huy işte. Tabakasını kapadı, yelek cebine koydu. 
- Doğrusunu deyeyim mi? Benim sigarayı bırakmak hiç gel­mez aklıma, teyzen zorlar. Öksürürsün der, aklıma getirir ... Tam sözünü tamamlarken öksürdü. Öksurüğü geçince yine güldü:" (Necati Cumalı Viran Dağlar Makedonya)

Türkçe,Necati Cumalı, Viran Dağlar, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli, Makedonya,

Yorum Gönder

0 Yorumlar