Ben artık Osmanlı değilim, Ben Yunanim Bulvarın Sırpım Türküm artık Osmanliyim demek yok



 Halit, güç uyuduğu o gece uzun uzun düşündü, Zülfikar Bey'e bu sözleri söyletebilecek nedenleri. Aşırı cömert bir gençtİ Zülfikar Bey.

 Hiç bencil değildi. Mal mülk tutkusu ile söylemiş olamazdı bu sözleri. Okumaya düşkün olmadığı için okudukların­dan kaptığı düşünülemezdi.

 İçinde yaşadığı olayların kendisinde uyandırdığı tepkiler olabilirdi ancak onu böyle konuşturan. 

Rum­lar, Bulgarlar, Sırplar arasında yaygınlaşan ulusçuluk tutkusunun tanığıydı. Çevresindeki Rumlar, Bulgarlar, Sırplar, ben Yunanım, ben Bulgarım, ben Sırpım dedikçe; ben Türküm Osmanlıyım di­yordu karşısındakilere. 

Madem onlar kendilerini Rum, Bulgar. Sırp diye ayrı tutuyorlar, kendisinin de ben Türküm demesi gerek­tiğini, en azından bir onur sorunu olarak benimsemişti. Zülfikar uzayan tartışmayı tadında kesmek için kalktı, raftaki kumaşlara yaklaştı.·" (Necati Cumalı Viran Dağlar Makedonya)

Türkçe,Necati Cumalı, Viran Dağlar, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli, Makedonya,

Yorum Gönder

0 Yorumlar