Ben Rosanin Nişanlısı , Ben Nasıl Yaşadım ve Nasıl Yaşıyorum



"yerleştirmiş olduğum tek göz bir yerdi. Boğucu çöl havası dola­ şım yapabilsin diye her duvara kaba saba birer pencere açmış, ge­ celeyin esen buz gibi rüzgarlara karşı da kepenkler yapmıştım. Eşyam bir sandalye, bir karyola, tahta bir masayla bir yazı maki­ nesinden ibaretti. Bir de çölün öbür ucundan katır sırtında taşıdı­ ğım ağır bir kasa vardı ki kayıt defterleriyle birkaç resmi kağıdı­ mı ve bütün çabalarımın tek meyvesi olan ışıltılı birkaç parça al­ tını bunun içinde tutuyordum. Evim pek rahat bir yer değildiyse de ben rahatsızlığa alışkındım. Ömrümde sıcak banyoya girmiş değildim; çocukluk anılarımsa hep üşümek üzerineydi, yalnızlık ve hiç dolmayan bir mide üzerine. İşte iki upuzun yıl boyunca bu barakada yattım kalktım, yedim içtim. Eğlencem döne döne okuduğum birkaç kitapla bir deste dergiden, Rosa'nın kilidi bir kutuda sakladığım mektuplarından, birkaç İngilizce dilbilgisi kı­ lavuzundan ibaretti ki bunları o şahane dil konusunda bildiğim üç beş şeyden yola çıkarak ben hazırlamıştım. Rosa'ya yazdığım mektupları daktiloya çekerek birer kopyasını kendime saklama­ yı ve bunları Rosa'dan aldığım birkaç mektubun yanına, kutuya koymayı huy edinmiştim. Bütün madenciler için pişen yemekten" (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,


Yorum Gönder

0 Yorumlar