Ferula Clara'ya aşık mı oldu? Ferula günah çıkarmak için öderim yanına gidiyor ve neler hissettiğini anlatıyor



"kullanarak iletişim kurma yolundaki bo§una çabalara (mesajları yerini bulmuyordu) ve gaibi görme yeteneğini geliştirme uğraşı­ na adıyordu. Kendini bildiğinden beri ilk olarak Ferula mutluydu. Hayat­ ta hiç kimseye, hatta annesine bile, Clara'ya yakın olduğu kadar yakınlık duymamı§tı, Clara değil de sıradan biri olsa görümcesi­ nin a§ırı §ımartmalarından, sürekli vıdı-vıdılarından sıkılır ya da onun o titiz, buyurgan ki§iliğine boyun eğerdi. Ne var ki Clara ba§ka bir dünyada yaşıyordu. Erkek kardeşi dönüp de evi gene varlığıyla doldurduğu, yokluğunda kurmuş oldukları çıtkırıldım uyumu dağıttığı zaman Ferula kahroldu. Esteban evdeyken kendisi gölgelere karı§mak, hizmetçilerle nasıl konu§tuğunun yanısıra Clara'ya gösterdiği özene de dikkat etmek zorundaydı. Her gece, karı koca yatak odalarına çekildikleri zaman Ferula anlayamadığı bir tuhaf nefre­ te kapılıyor ve bu duygu onun ruhunu pişmanlıkla dolduruyor­ du. Böyle dü§ünceleri dağıtmak için gene eskisi gibi yoksul ma­ hallelerinde tespih çekip dua okumaya ve Peder Antonio'ya gü­ nah çıkartmaya ba§ladı. "Selam sana, ey lütuf dolu Meryem Ana." "Günahsız döllenen." "Seni i§itiyorum, çocuğum." "Peder, bunu nasıl diyeceğimi bilemiyorum. Sanırım bir gü­ nah işledim." "Ten günahı mı, evladım?" "Tenim buru§up soldu, Peder, ama ruhum, asla! Şeytan beni azaptan kıvrandırıyor." "Tanrının merhameti sonsuzdur." "Evlenmemi§ bir kadının kafasından sırasında ne düşünceler geçer, bilemezsiniz, Peder, hiç erkekle birlikte olmamış bir baki­ re, önüne fırsat çıkmadığından değil elbet ... Ne var ki Tanrı ana­ ma uzun bir hastalık verdi, benim de ona bakmam gerekti." "Bu özveri cennet katında biliniyor, çocuğum." "Dü§üncelerimle günah işlemiş olsam bile, öyle mi?" "Şey, senin dü§üncelerine bağlı bu ... " "Geceleri uyku tutmuyor. Boğulacak gibi oluyorum. Kalkıp bahçede dola§ıyorum, sonra da evin içinde dolaşıyorum. Gelinin odasına gidip kapısına kulağımı dayıyorum. Kimileyin usulca içeri girip onu uyurken seyrediyorum. Meleklere benziyor. Yatağa," (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,


Yorum Gönder

0 Yorumlar