Rosa'nin nişanlısı Rosa'nin olduğunu öğreniyor



"Açıkça anımsıyorum. Benim için çok mutlu bir gündü çün­ kü yeni bir damar belirmişti: bütün o özveri, özlem ve umut dö­ neminde bir türlü ele geçirememiş olduğum kalın, şahane bir da­ mar ki bunca zamandır aramakta olduğum serveti simgeliyordu belki de. Altı ay içinde evlenmeme yetecek kadar param olacağı­ na ve yıl sona ermeden kendi kendimi zengin sayabileceğime ina­ nıyordum. Çok şanslıydım çünkü madenlerde, ellerinde avuçla­ rında olan üç kuruşu da yitirenlerin sayısı servet yapanların sayı­ sından çoktu. İşte o akşam ben de Rosa'ya tıpatıp bunu yazıyor­ dum. Sevinçten öyle uçar gibi, öyle sabırsızdım ki parmaklarım o eski yazı makinesinin üzerinde birbirine dolaşıyor, bütün söz­ cükler· tuşlardan sanki bir arada fırlıyorlardı. Esinimi temelli ve ömür boyu kesecek olan o kapı vuruşu duyulduğunda mektubun ortasındaydım. Gelen bir köylüydü; katırla kasabadan gelerek ablam Ferula'nın tirmişti." (Isabel Allende – Ruhlar Evi)


Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,

Yorum Gönder

0 Yorumlar