Birinci Dünya savaşı sırasında Balkanlar ve Bulgarlar,Karanlık basınca evine gelecektim



çok ... " diye konuya girdi. Aşağıda savaş kızışmıştı. Bulgar­ lar ağustos ortasında saldırmışlar, bir hafta içinde Manastır'ı, Flo­ rina'yı geri almışlar, Ostrova Gölü kıyısına dayanmışlardı. Üç gün önce Selanik'ten Fransızlarla İngilizlerin Vardar ordusu yetişmişti Ostrova'ya. Bulgarları durdurmuşlardı. Üç gündür Kaymakçalan Dağı eteklerinde seksener bin kişilik iki ordu kıyasıya birbirine girmişti: Fransız topları Balkan Savaşı'nda Sırpların elinde gör­ düklerinden daha beterdi. Bu son hafta içinde Kaylar'dan öteye geçmeınİştİ Zülfikar. Ostrova Gölü, Kayl�r'dan altı saat uzaktır. Top sesleri Kaylar'dan duyuluyordu! Balkan Savaşı'nda Sırpların elinde 75 ının'lik Fransız topları vardı . Kendileri bu kez 1 20 mm'lik, 1 55 mm'lik toplarla gelmişlerdi ... "Biz nasıl Balkan Savaşı'nda 75'1iklerden ürkmüştük, Bulgar­ lar daha beter ürkmüş derler yeni toplardan! Kaymakçalan sırtları­ na çekilmişler ... " - Yenilecekler mi dersin? Zülfikar dalgın: - Bilemem! dedi, sesi sönerek. Kısa bir sessizlik yarattı bu söz aralarında. - Bu savaş öyle bir iki gerileme, ilerleme ile bitmez! diy� sür­ dürdü sözünü. Bu benim belki de Biliste'ye son gelişim; önce se­ ninle kendi i şimizi konuşalım. Sonra öbür haberlere geçeriz ... Aşağıda Biliste'de evlerin pencerelerinde ışıklar vardı henüz, erkendi: Yakup Ağa, aynı yavaş sesle: - Sen bilirsin, dedi, haberler sende ... Özetle şunları söyledi Zülfikar: - Boş yere seçmedİm bu kestirme yolu. Biliste'de kimseye gö­ rünmek istemedim. Talihim varsa seni değirmende bulurum de­ dim, buldum. Bulmasam, oturup bekleyecektirri. Biliste'de bütün lambalar sönünce gelecektim eve ... Yakup Ağa, Zülfikar'ın sözlerini taparlamasına yardımcı olur diye sordu:" (Necati Cumalı Viran Dağlar Makedonya)


Türkçe,Necati Cumalı, Viran Dağlar, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli, Makedonya,

Yorum Gönder

0 Yorumlar