Eşini aldatan koca, Ben annemi özledim



"yordu. Rıza Bey atma binerken son bir kez elinden kurtulmak iste­ di. Zülfikar, küçük bir tokat indirdi bumuna. Uçar havladı, sustu. Zülfikar, atı üstünde kendilerine doğru dönüp baktıgını gönlü ba­ basının. Havlamayı duymuştu. Daha uzun ilgilenmedi, atını sürdü, uzaklaştı. Zülfikar, babasının kendisini, köpeğini görüp görmedi­ ğini tam anlayamadı. Bu karşılaşma çok üzdü Zülfikar'ı. Avianınayı bıraktı. O üzüntüyle Goriçka'ya döndü. Birden çok özlediğini duyuyorrlu an­ nesini. Hemen yola çıkmak, Uçana'ya gitmek istiyordu. Nazlı, babaannesinin ahınndaydı. · _ Naile Hanım, torununda bu iki üç saat içindeki değişikliğin nedenini anlamakta güçlük çekiyordu. Bir şeylere üzüldüğü, kınl­ dığı açıktı. Avianınaya çıkarken her zamanki gibi yaşına yakışan bir hafiflikle gamsız, tasasız ayrılınıştı evden. Sordu, sözü döndür­ dü dolaştırdı. Zülfikar'ın ağzından bu birdenbire verdiği kararın nedenini öğrenemedi. Sadece "Annemi çok özledim" diyordu ço­ cuk. "İyi oğlum, hele yann sabaha çıkalım, yıkan paklan, öyle gi.�, Baban bugün uğramadı, yarın çıkar gelir, birlikte dönersiniz! .. " - Ben bu akşam dönmek istiyorum. - Acelen ne? - Annem çok yalnız kaldı! .. Naile Hanım, Zülfikar'ın bu açıklamasından sonra değişti. Sustu, düşündü biraz. Zülfikar'ın öylesine geldi ki babasının o gördüğü kadın ile ilişkisi babaannesinin kulağına gell)lişti. Kendi­ sinin de o ilişkiyle ilgili bir şeyler duymuş olabileceği geçiyordu şimdi aklından. Kendi konağında yaşarken, gelininin yalnızlığını biliyordu babaannesi! .. - Yaktaş bakayım babaannene, dedi Naile Hanım. Gel otur yanıma. Zülfikar, ayaktaydı, babaannesinin yanına oturdu sedirde. - Uzat bana başını. Zülfikar hafif eğildi. N aile Hanım, önce saçlarından geçirdi" (Necati Cumalı Viran Dağlar Makedonya)

Türkçe,Necati Cumalı, Viran Dağlar, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli, Makedonya,

Yorum Gönder

0 Yorumlar