Esteban'nin gayri meşru çocuğu,Esteban'dan tavsiye mektubu istiyor çünkü polis olmak istiyor



"çözümlemesi gerekiyordu, gene de Trueba bu genci dinlemeden sepetlemenin pek kolay olmayacağını görebiliyordu. "Ne istiyorsun?" diye sordu. Esteban Garda bir an duraksadı. Efendinin kapısını çalacak yüreği bulmazdan önce aylardır özene bezene hazırlamakta oldu­ ğu sözleri anımsayamadı. Trueba, "Çabuk ol, fazla vaktim yok," dedi. Esteban Garda kekeleyerek isteğini dile getirmeyi başardı: San Lucas' daki ortaokulu bitirmişti, polis akademisine girebil­ mek için bir tavsiye, bir de okul giderlerini karşılayacak hükü­ met bursu İstiyordu. Patron, "Neden çiftlikte kalmıyorsun, babanla deden gibi?" diye sordu. Esteban Garda, "Bağışlayın, seiior, ama ben polis olmak isti­ yorum," diye yalvardı. Trueba düşündü ki bu gence hala, Pedro Tercero'yu ele ver­ mesinin ödülünü borçluydu; işte bu da hem borcunu ödemek hem de poliste yakın bir dost edinmek için tam fırsattı. "Bilin­ mez," diye geçirdi içinden. "Bir gün işime yarayabilir." O ağır yazı masasının başına geçti, Senato antetli bir kağıt çıkartıp tavsi­ ye mektubunu bilinen kalıba göre yazarak karşısında bekleyen gence uzattı. "Buyur, oğul. O mesleği seçtiğine sevindim. Silahlı gezmek İstiyorsan bari polis ol. Böylelikle cezadan da kurtulursun. Bursu vermelerini sağlama bağlamak için de General Hurtado'ya tele­ fon edeceğim, kendisi dostumdur. Birşeylere ihtiyacın olursa he­ men bana bildir." "Çok sağolun, patr6n . " "Bir şey değil, evlat. İnsanlara yardımcı olmayı severım ben." di. Dostça sırtına vurarak genci uğurladı. Eşikte, "Adına neden Esteban demişler?" diye sordu. Delikanlı kıpkırmızı kesilerek, "Sizden ötürü, efendim," deTrueba bunun üstünde bile durmadı. Köylüleri çok zaman çocuklarına efendinin adını verirlerdi. Bu bir saygı simgesiydi. * * *" (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,

Yorum Gönder

0 Yorumlar