Esteban, Tarnsitodan torununu bulması için yardım istiyor bağlantılarını kullanmasını istiyor



artık kimseye yutturamazlar, çünkü önlerine gc;Jeni ortadan kal­ dırıyorlar ki bunu kimse onaylayamaz, ben bile, oysa darbe fik­ rini daha hiç kimse benimsemeden ortaya ilk atan bendim, onla­ ra ilk alkışı tutan bendim, katedraldeki Te Deum'da hazır bulun­ dum, zaten hazır bulunduğum için kanım kaldırmıyor ya kendi vatanımda böyle şeylerin olmasını, İnsanların ortadan kaybolma­ sını; torunum evimden zorla alınıp götürülecek de bunu engelle­ meye benim gücüm yetmeyecek ha; böyle şeyler hiç olmazdı bi­ zim ülkemizde, işte seni bu yüzden görmeye geldim, Transito, çünkü elli yıl önce sen daha Kırmızı Fener'de sıskacık bir şeyken rüyamda görsem inanmazdım, günün birinde diz çöküp senden böyle yardım dileneceğimi, torunumu bulmamda yardımcı ol, diye yalvaracağımı; senden böyle bir ricada bulunmayı göze alı­ yorsam yeni hükümetle aranın iyi olduğunu bildiğim içindir, se­ nin namını işittim, Transito, kodaı:n.anları kimsenin senden iyi tanımadığına kalıbımı basarım; biliyorum onların eğlentilerini sen düzenliyorsun, benim sızmayı aklımdan geçiremeyeceğim yerlere girip çıkıyorsun, işte bu yüzden yalvarıyorum sana, iş iş­ ten geçmeden birşeyler yap torunum için; haftalardır gözüme uyku girmiyor, bütün bürolara, bütün bakanlıklara gittim, bü­ tün eski dostlarımla görüştüm, hiç kimse derdime derman olama­ dı; beni görmek bile İstemiyorlar artık, saatlerce dışarıda bekleti­ yorlar beni; ne olur, Transito, dile benden ne dilersen, hala zen­ ginim ben, gerçi Komünistlerin zamanında biraz yokuşa sürül­ düm ama ... duymuşsundur, gazetede, televizyonda falan görmüş­ sündür, gerçek bir rezalet, o cahil köylüler damızlık boğalarımı kesip yediler, yarış atlarımı sabana koştular da bir yıl geçmeden Tres Marfas battı, ama şimdi ben çiftliği traktörlerle donattım, yeniden kuruyorum, bir zamanlar, gençliğimde yaptığım gibi, şimdi, ihtiyarlığımda da aynı şeyi yapıyorum ama benim işim bi­ tik artık, ötekilerse, mülküme sahip çıkan o zavallılarsa sefalet­ ten ölüyorlar, biçareler, o yere batasıca tarım reformuna aldandı­ larsa suç onlarda değil ki, ben onları bağışladım gitti, aslını sorar­ san Tres Marfas'a dönsünler istiyorum, gazetelere ilan bile verip geri çağırdım onları, bir gün elbet dönecekler, ben de onların el­ lerini sıkacağım ister istemez, çocuk gibidirler çünkü ama, neyse seninle bunu görüşmeye gelmiş değilim, Transito, zamanını boşa harcamayı da istemem; önemli olan şu ki iyi bir mevkiim var, iş!erim" (Isabel Allende – Ruhlar Evi)


Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,

Yorum Gönder

0 Yorumlar