Esteban ve Miguel Albayı kurtarmak için işbirliği yapıyor,



"doğduğum evin o güzelim ağaç ve kuytuluk kokusunu içime sin­ diriyordum. Gözlerim yaşlarla dolmuştu. Dedemin her zamanki yerinde beni bekliyor olacağını sezerek kitaplığa koştum. Sahi­ den de oradaydı, koltuğunda büzülmüş oturuyordu. Onun ne denli ihtiyar olduğunu, nasıl minicik ve titrek olduğunu görünce şaşaladım. Eski halinden yalnızca o aslan yelesi gibi bembeyaz saçları kalmıştı geriye, bir de o ağır gümüş bastonu. Birbirimizin boynuna sarıldık ve uzun süre kaldık böyle sarmaş dolaş; Alba, Dede, diye fısıldaşıyorduk, Alba, Dede ve birbirimizi öpüyor­ duk. Dedem elimi görünce ağlayıp sövmeye, bastonunu gene es­ kisi gibi eşyalara çarpmaya başladı, ben de güldüm: dedem ilk gö­ ründüğü kadar ihtiyar ve bitik değilmiş demek. · Aynı gün dedem ülkeden ayrılmamızı istedi. Benim adıma korkuyordu. Ne var ki ben ona buradan ayrılmayacağımı söyle­ dim, çünkü memleketimizden uzaklaşırsam hani yılbaşı için kes­ tikleri o çam ağaçlarına dönerdim, kısa bir süre yaşayıp sonra da ölen o zavallı, köksüz çam ağaçları. Dedem, "Ben aptal değilim, Alba," dedi gözlerimin ta içine bakarak. "Burada kalmak istemenin asıl nedeni Miguel. Öyle de­ ğil mi?" İrkildim. Ona Miguel'in hiç sözünü etmemiştim. Dedem, "Onu gördüğüm zaman anladım seni buradan asla uzaklaştıramayacağımı," dedi üzgüyle. "Gördün mü onu? Dedeceğim, Miguel sağ mı?" Dedem, "Geçen hafta, son görüştüğümüzde sağdı, güzelim," dedi. Sonra anlattı: benim tutuklanmamdan sonra bir gece Miguel köşedeki büyük eve çıkıp gelmiş. Dedem neredeyse felç oluyor­ muş, ama birkaç dakika sonra ikisinin de aynı amacı güttüklerini. anlamış: beni kurtarmak. Daha sonra Miguel sık sık onu görme­ ye gelir olmuş. Can yoldaşlığı ediyormuş dedeme. Benim nerede bulunduğumu öğrenmek için işbirliği yapıyorlarmış. Gidip Transito Soto'yu görmek fikri Miguel'inmiş. Yoksa dedemin dünyada aklına gelmezmiş. · Miguel, "Dinleyin beni, sefıor," demiş. "Bu ülkede gerçek güç kimin elinde, ben biliyorum. Adamlarımız her yere sızdılar." (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,

Yorum Gönder

0 Yorumlar