Rosa'nin öldüğünü öğrenince neler hissettim



"Telgraf kağıdını ancak üç kez okuduktan sonradır ki acımın çapını anladım. Aklıma getirmemiş olduğum tek şey Rosa'nın ölümlü olabileceği olmuştu. Beni beklemekten sıkılıp bir başka­ sıyla evlenebileceği aklıma geldikçe müthiş acı çekerdim, ya da bana servet kazandıracak olan cehennemlik damarın hiç ortaya çıkmayabileceği ya da madenin çökerek beni bir hamamböceği gibi ezebileceği. Bütün bu olasılıklar aklıma gelmişti de her za­ man en kötüyü ummama yol açan ünlü kötümserliğime karşın, Rosa'nın ölebileceği hiç aklıma gelmemişti. Rosa'sız hayatın ar­ tık hiç anlamı kalmadığını hissediyordum. Delinmiş bir balon­ muşum gibi bütün havam boşalmış, bütün coşkum sönmüştü. Orada, koltuğumda oturduğum yerden pencereden dışarı, çöle bakarak kaç zaman kaldım, Tanrı bilir. Derken -ruhum yavaş ya­ vaş gene bedenime döndü. İlk tepkim gazap oldu. Yüzümü duva­ ra döndüm, o entipüften tahta duvarları aşık kemiklerim kanaya­ na dek yumrukladım. Sonra Rosa'nın bütün mektuplarıyla resimlerini," (Isabel Allende – Ruhlar Evi)

Türkçe,İsabel Allende,Ruhlar Evi, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli,

Yorum Gönder

0 Yorumlar