Şükürler olsun sevdiğim adam gelmiş acaba evlenmiş mi?



-Hanımım, saatin uyarsa, Sabiha Hanım'a uğra, gözünaydın de bugün; çok gönlü olur!.. diye tamamladı sözlerini:
 - Ben duymadım, ne zaman gelmiş? 
- Yeni, önceki gün akşama doğru. Dün bir bugün iki. Dün bütün günü avda geçirmiş ...
 - Kısmetse öğleden sonra uğrar, gözünaydın derim. Koca adam olmuştur Zülfikar Bey. Evlenmiş mi? Bu sorunun karşılığını yürek çarpıntıları birden artarak bekledi Emine.
 - Evlense gelini getirirdi yanında. Yalnız gelmiş dediler. Emine'nin ayrımında olmadan bir "Ohhh!" çıktı ağzından. Elini göğsüne bastırarak güldü. Kadın coşmuş övüyordu Zülfikar' ı:
 - Dün akşam avdan dönerken karşılaştım. Köprüden bu yana geçiyordu. Ah hanımım, Allah nazardan korusun, yakınlarına ba­ ğışlasın, bir civan delikanlı olmuş, bir serpilmiş, erkek güzeli. Sanırsın ceylan. Dayanamadım, döndüm bir daha baktım. 
- Çocukluğu da güzeldi, dedi annesi. Mutfakta kıpırdamalar oldu. Emine uzaklaştı.

 l 91 1 Ağustosu ortalarıydı. İki aydır çiftlikteydiler. Emine, on­ dördünü bitirmiş on beşini sürüyordu. Gelinlik kızdı artık. Rüyala rının prensiydi çıkıp gelen. Şimdiye kadar hiç yaşamadığı kadar etkiledi onu bu haber.

 Geceyi, yatağında sağa sola dönerek pence­ resinde günün ağardığını görünceye kadar uykusuz geçirdi." (Necati Cumalı Viran Dağlar Makedonya)

Türkçe,Necati Cumalı, Viran Dağlar, bayramcigerli.blogspot.com,
Roman ve Hikayeler,Bayram Cigerli, Makedonya,

Yorum Gönder

0 Yorumlar